Angelina Jolie for Louis Vuitton 2011
After much speculation, Angelina Jolie is the new face of Louis Vuitton – and the luxury label released her first ‘Core Values’ campaign this week. Shot in Cambodia – where she adopted son Maddox – by Annie Leibovitz, Ange sits bare-footed on a wooden boat, next to her own monogrammed tote of six years.
“People are not used to seeing Angelina in this situation,” Pietro Beccari, Vuitton’s executive vice president, said. “I like the fact that it’s a real moment. This travel message we give through personal journeys is a fundamental one for the brand.”
He declined to comment on whether Angelina was paid the rumored $10 million to star in the campaign, but said she donated an undisclosed sum to a charity – probably the Maddox Jolie-Pitt Foundation.
The campaign will roll out in publications from Wednesday and will run for at least 18 months, with a teaser video of an exclusive interview with Ange also going live on Louis Vuitton’s website before its debut later this month.
I like!
ルイヴィトン2011にアンジェリーナ・ジョリー
様々な憶測が流れたものの、アンジェリーナ・ジョリーがルイヴィトンの新しい顔になり、今週初の広告がリリースされました。彼女がマドックス君を養子にしたカンボジアでアニー・レイボビッツによって撮影されました。アンジーは木でできたボート上に素足で座り、その隣に6年使っている私物のモノグラムトートが置いてあります。
「こんなシチュエーションでのアンジェリーナを見たことがあまりないはずです」と、ヴィトンの副社長であるピエトロ・ベッカーリはコメントしています。「この写真が表現しているリアル感を気に入っています。個々人の旅を通じて発するこのメッセージはブランドの基本です」
広告契約料1000万ドルが支払われたという噂について、ベッカーリはコメントを控えています。しかし、アンジーは金額を公表していないものの、恐らくマドックス・ジョリー-ピット基金を通じて今回の広告契約料を寄付したと述べています。
この広告は、ウェブサイトの本格オープン前に水曜日よりティザーサイトが公開され、アンジーのインタビュー映像と共に少なくとも18カ月間見られる予定です。
この広告はいいですね!